Disable Preloader
Untitled Document

Meme Büyütme

Meme boyutları arasında farklılık olan kadınlarda, onyedi yaşına ulaştığı halde memeleri büyümeyen genç kızlarda, yanık sonucu memesini kaybeden kadınlarda, gebelik sonrası meme hacmi azalanlarda, meme büyütme ameliyatı  yapılması uygundur.

Müracaat eden kadınlar daha çok kendilerinin psikolojileri açısından veya eşlerinin memnuniyeti için yaptırmayı istemektedirler. İstenilen meme büyüklüğü; şahsın isteğine, doktorun öngörüsüne ve ameliyat edilecek kişinin vücut yapısına göre hasta ile doktoru tarafından birlikte belirlenir.

Protezlerin dışında elastik yapıda silikon kılıf mevcuttur. İçinde ise steril tuzlu su veya jel kıvamında sıvı silikon bulunur.

Meme büyütme ameliyatlarında silikon protezinin memeye yerleştirilmesi birkaç yoldan olur.

a) Meme başından
b) Meme altından
c) Koltuk altından.

Meme ucundaki yuvarlak kahverengi kısım çok küçük değilse meme başından konulması iz problemini ortadan kaldırdığı için, 20 yıldır bu yolu kullanmaktayım. Fakat bu bölge çok küçükse meme altından yapmak veya koltuk altından yapmak da mümkündür.

Silikon protez, memenin süt bezleri altına veya daha da alttaki adalenin (kasın) altına yerleştirilir. Doktor bunu hastanın durumuna göre ayarlar. Ameliyat bitiminde özel medikal sutyen giydirilir.

Genç bir kıza silikon konulması, onun daha sonra çocuk sahibi olduğunda süt vermesine mani değildir. Bu ameliyat genel anestezi altında yapılır. Hasta ertesi gün taburcu edilir. Hastamıza 15 gün kadar kol hareketlerinden sakınmasını salık veririz.