Disable Preloader
Untitled Document

Yaşantınızı Zehir Olmaktan Çıkarın

Karnımızın düz durmasını sağlayan, güzel görüntüsünü veren içerideki iki adet kastır. Eğer aşırı kilo alırsak ve özellikle bayanlar doğum yaparsa bu kaslar yana doğru açılır, yani halk arasındaki tabiri ile yırtılır ve bağırsakları tutan iç zar dışa doğru çıkar. Tabii yağlanma varsa, hele de bir ikinci doğum olmuşsa felaket baş gösterir.

Neler olur? Özellikle öne çıkmış veya sarkmış bir karın oluşabilir ki sarkmanın dereceleri hiç belli olmaz. Erkeklerde de çok yemek yemekle, aşırı alkol tüketimi ile çıkık göbekler olabileceği gibi aşırı kilo alıp vermeler sonucu ( 30 – 50 kilo verme gibi ) sarkmalar olur. Tabii bu kilo vermeler sadece karnı değil her yeri sarkıtır. Plastik cerrah da bu sarkmaları düzeltir.

Bizim yazımızın esas bölümünü oluşturan bayanlardaki karın bölgesi yağlanması ve sarkmanın tedavisi ameliyatlarında hastanın sigara içip içmediği bizim için çok önemli bir unsurdur. Bunu söylediğimizde ne alakası var diyorlar. O kadar önemli ki, bütün dünyadaki doktorların karın germe ameliyatlarında tek baş belası hastanın sigara içmesidir. Çünkü sigara bilindiği gibi vücuttaki bütün damarların tıkanmasına sebep olmaktadır. Bu bölge ise zaten damar çapının dar olduğu bölgelerdendir. Birde ameliyat sırasında gerdiğimizde iyice kan dolaşımı zayıflamaktadır. Buna sigaranın daraltmasını da eklediniz mi işte felaket geliyorum der . Ama son birkaç senedir uygulanan yeni tekniklerle artık sigara içenlere de daha emniyetli ameliyatlar yapmaktayız.

Gelelim ameliyatın teknik açıklamalarına. Hasta 8 – 10 saatlik bir açlık sonrası tahlilleri yaptırdıktan sonra, anestezi doktoru tarafından değerlendirilir. Eğer ameliyata müsaitseniz ameliyathaneye alınırsınız. Daha önceden değerlendirmenizi yapan Plastik Cerrahi doktorunuz çizimini önceden yapmış olduğu sarkmış kısımları, sezaryen çizgisi hizasından keserek ve simetrik davranarak çıkartır. Göbeğiniz yeni yerine oturtulmak üzere korunmaktadır. Bundan sonra gerekli bölgelere liposuction (vakumla yağ alma) yapıldıktan sonra kesim yeri içeriden konulan çok özel dikişlerle kapatılır. Dışarıda dikiş genellikle yoktur. Artık yanlarda kulak olmasına da izin verilmemektedir Hastanın incelmiş bir beli oluşmuştur. Ameliyat masasında korsesi giydirilen hasta uyandırılır ve yatağına gönderilir.2 gün yatırılan hasta taburcu edilir ve 10 – 15 gün sonra da hayatı normale dönmeye başlar. Şu bilinmelidir ki ameliyattan 48 saat sonra artık yatması gerekli değildir. Hastanın dinlenme günlerini oturarak geçirmesi mümkündür.